سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین حکمت، شناخت انسان به خویشتن و اندازه خود را نگاه داشتن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :5
کل بازدید :65879
تعداد کل یاداشته ها : 69
103/6/31
8:4 ص

جمعی از ورزشکاران ایران از جمله علی‌رضا منصوریان، صادق ورمرزیار، فرامرز خودنگاه، طی بیانیه‌ای اعلام حمایت خود از کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» را اعلام کردند. ربه گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از ورزشکاران کشور طی نامه‌ای حمایت خود را از کاروان جهانی «الی بیت المقدس» اعلام کردند.

بنابر این گزارش، به دنبال حمایت شخصیت‌های فکری، فرهنگی و هنری از کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» جمعی از ورزشکاران کشور نیز طی نامه‌ای حمایت خود را از این حرکت و مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

این بیانیه در حالی صادر شده است که شمار زیادی از آزادی‌خواهان جهان نیز در حمایت از این حرکت بین‌المللی بیانیه‌های متعددی را صادر کرده‌اند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قریب به 65 سال است که سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط رژیمی نژادپرست مصادره شده، میلیون‌ها نفر انسان بی‌گناه از سرزمین‌های مادری خود آواره شده‌اند و جان‌های بیشماری برای مقابله با این رژیم ظالم فدا شده است.

در مقابل، تجربه تاریخ نشان داده است که هرجا توده‌های ملت بیدار شده و عزم مقابله با استبداد و استعمار را نموده‌اند بر قدرت‌های سلطه‌گر پیروز شده و دیر و زود شدن پیروزی به سوخت و سوز شدن آن نمی‌انجامد.

اینک که موج بیداری ملت‌ها در شمال آفریقا و خاورمیانه فراگیر شده و فصلی نو در انتظار آینده منطقه است وقت آن رسیده‌ که ملت‌های مستضعفان و به‌خصوص مردم فلسطین نیز با تمام توان برای رهایی از چنگال ظلم و ستم قیام کنند.

در این میان کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» که با حضور نمایندگان افکار عمومی کشورهایی از سرتاسر دنیا ساماندهی شده و با حضور آوارگان فلسطینی به سرانجام می‌رسد می‌تواند نقطه عطفی در طول مبارزات برای آزادی قدس شریف ـ این قبله مورد احترام ادیان الهی ـ باشد؛ باشد که ما نیز در توفیق آن سهمی داشته‌باشیم.

بنابر این گزارش در میان امضاکنندگان این نامه، اسامی زیر به چشم می‌خورد:

علی‌رضا منصوریان، بازیکن سابق تیم فوتبال ملی و باشگاه استقلال؛ حسن روشن، بازیکن سابق تیم فوتبال ملی و باشگاه استقلال و الاهلی امارات؛ سعید فلاحتی، سرپرست تیم فوتبال امید استقلال؛ اصغر حاجی‌لو، پیشکسوت فوتبال و رئیس آکادمی فوتبال باشگاه استقلال؛ جلال بیات، مدافع دهه 60 استقلال؛ منصور رشیدی، دروازه‌بان استقلال و رستاخیز خرمشهر و مرد دوم تیم ملی در دهه 50؛ صادق ورمرزیار، کاپیتان دهه 70 استقلال؛ عبداعلی چنگیز، بازیکن سابق باشگاه استقلال تهران و ذوب آهن؛ علی جباری، پیشکسوت و کاپیتان اسبق استقلال؛ فرامرز خودنگاه، داور بین المللی مسابقات مردان آهنین؛ سیدحسن افضلی، نایب رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ مصطفی هاشمی، دروازه مربی تیم بستکبال مهرام؛ افشین اسماعیل‌زاده، بازیکن تیم ملی نوجوانان در جام جهانی؛ عباس میرصادقی، احمد دباغ، رضا بلوکی و...